Tillbakablick över 2016

Jaha, då var det dags för det nya året. Jag är taggad, 2017 kan nog bli ett av de bättre åren på ett tag.
Men innan jag börjar fantisera för mycket om hur 2017 ska bli tänkte jag reflektera lite över 2016.
 
För mig har 2016 inte varit bland de bättre åren. Det konstiga är att jag gjort väldigt mycket kul egentligen, men det har verkligen känts som ett dåligt år. 
Jag har mått halverst och varit stressad mest hela året. Tror den största faktorn till detta är skolan. Är verkligen så otroligt skolless.
Så har känt mig stressad över skolan och i vissa perioder har det verkligen varit jobbigt. Sedan har jag mått sådär psykiskt.
Jag har haft väldigt lite självförtroende detta år. Dels för att träningen har gått så dåligt men tror även stressen hjälpt till.
Nej usch, låt oss inte tänka på detta nu. Istället ska jag lista allt som varit bra under året!
 
1. Jag fick se Postmodern jukebox med mamma vilket var en otolig upplevelse, dem har så bra musik och talangfulla sångare och musiker. (Ska även få se dem detta år!!)
2. Jag var till kreta med min bästa vän, Emily, och hade hur kul som helst. Vi for på turer, badade, drack drinkar i solen.
Jag fick dyka för första gången (helt otroligt!!) och vi gjorde en tattuering tillsammans dels för att minnas resan men även som en kompis tattuering. Vill verkligen tillbaka dit!
 
 3. Jag tog körkortet! Det här är något jag är stolt över. Det är så skönt och bekvämt att kunna ta bilen ifall jag måste ta mig någonstans.
Dessutom slipper jag nu plugga körkortsteori så jag inte behöver ha två studier igång samtidigt.
 
4. Jag var i fjällen för första gången. Eller jag har nog varit där tidigare men då var jag så liten att jag inte kommer ihåg det.
Vi for i alla fall till kittelfjäll med släkten och det var så vackert och underbart att vara där.
 5. Jag blev 18. Detta höll jag nästan på att glömma bort, men det är ju också rätt stort. Jag fick dessutom spendera dagen med Emily vilket var msyigt. 
 Så även om 2016 inte kännts fantastiskt så har det hänt mycket bra ändå.
Jag uppskattar verkligen att jag har det så bra och att det som gör att jag inte tycker om 2016 inte är värre än vad det är.
Men nu ska vi se frammemot 2017. Äntligen!! 
 
Det jag ser frammemot detta år är:
- Jag får se postmodern jukebox igen!
- Jag tar STUDENTEN!!
- Jag ska kanske ut och resa igen (hoppas, hoppas)
- Tror även jag ska gå på brännbollsyran för första gången och kygo ska dit.
 
Men hur som helst, nu sätter vi igång med det nya året. Hoppas ni haft ett bättre 2016 än mig och att 2017 blir det bästa året hitills för er. Ha ett gott nytt år helt enkelt!
 
Vardag | |
Upp